راهنمای خرید کلاه کاسکت

راهنمای خرید کلاه کاسکت

راهنمای خرید کلاه کاسکت :::: کلاه کاسکت به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل ایمنی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران شناخته می‌شود. انتخاب یک کلاه کاسکت ارزان مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی در امنیت و راحتی شما در هنگام رانندگی ایجاد کند. در این مقاله به بررسی نکات مهمی که در خرید کلاه کاسکت استاندارد باید در نظر بگیرید، می‌پردازیم. تا بتوانیم به شما در انتخاب و خرید یک کلاه ایمنی موتور سواری مناسب کمک کرده باشیم .پاکریزان صنعت تولید کننده انواع کلاه های کاسکت استاندارد با قیمت ارزان و کیفیت مناسب در ایران می باشد.

وزن استاندارد برای کلاه کاسکت:

نکته‌ای که معمولاً برای موتورسواران هنگام استفاده یا خرید کلاه کاسکت مناسب دردسرساز می‌شود، بحث وزن کاسکت است. بر اساس اظهارنظر کارشناسان کلاه کاسکت مناسب موتورسواری باید وزنی بین حدود دو سوم کیلوگرم تا ١/٢ کیلوگرم داشته باشد. به یاد داشته باشید هرگز وزن کلاه را با دست خودتان اندازه نگیرید چون به‌هیچ‌عنوان این کار اصولی نیست، بلکه باید کلاه را روی سر خودتان به صورت اصولی قرار دهید و اگر به ناحیه گردن شما فشار اضافه وارد نکرد و باعث ناراحتی شما نشد، نشانه این است که وزن متعادلی برای شما دارد و قابل استفاده است، هرچند وزن کلاه معمولاً روی جعبه آن قید شده است.

زاویه دید:
اگر با توجه به موارد ذکر شده کلاه کاسکت مورد نظر خودتان را انتخاب کرده‌اید، بد نیست بدانید که دو نکته مهم همچنان باقی است، اما این دو موضوع معمولاً از سوی خریداران کلاه کاسکت موتورسواری جدی گرفته نمی‌شود، در حالی که از اصلی‌ترین موارد انتخاب کلاه ایمنی یا همان کاسکت مناسب است.

اولین نکته زاویه دید جانبی و بالای کلاه کاسکت هنگام قرار گرفتن روی سر کاربر است، به‌طوری که کلاه استاندارد از لحاظ زاویه دید جانبی باید بیشتر از 105 درجه را پوشش دهد. همچنین زاویه دید بالای کاربر کلاه کاسکت هنگام استفاده از اهمیت ویژه‌ای هنگام رانندگی برخوردار است و بر اساس تحقیقات و استانداردهای موجود نمی‌تواند کمتر از 7 درجه باشد.

سایز کلاه کاسکت:

یکی از مسايل مهم که لازم است در راهنمای خرید کلاه کاسکت قید شود سایز کلاه موتور می باشد که اگر از بحث زاویه دید مناسب در کلاه کاسکت‌ها بگذریم، نوبت به اندازه و سایز کلاه می‌رسد موضوعی که می‌تواند ضمانتی برای سلامت و حفاظت از سر موتورسوار هنگام تصادف باشد، چون بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از کلاه کاسکت ها به دلیل انتخاب نادرست کاربر و البته استفاده غیراصولی هنگام راندن موتورسیکلت در صحنه تصادف از سر موتورسوار جدا شده و هیچ حفاظتی در مقابل ضربه برای کاربر نداشته است.

کلاه کاسکت دارای سه نوع سایز است که عبارت‌اند از:

1 ـ بزرگ 580 تا 600 میلی‌متر

2 ـ متوسط 560 تا 580 میلی‌متر

3 ـ کوچک 540 تا 560 میلی‌متر

همیشه هنگام خرید سایزی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید کمی برایتان تنگ است چراکه کلاه هم مثل کفش جا باز خواهد.

 

جمع‌بندی و نکات باقی‌مانده در مورد راهنمای خرید کلاه کاسکت:

همان‌طور که مرور شد بهترین نوع کلاه کاسکت، کلاه کامل از نوع فک ثابت است چراکه در صورت وارد شدن ضربه و یا برخورد به زمین از سمت فک، به لحاظ استحکام کاملاً مقاوم بوده و همانند فک متغیرها احتمال جدا شدن از محل اتصال و وارد ساختن ضربه به صورت شما را ندارد. اگر هم هنگام خرید با فک متغیرهایی مواجه شدید که عنوان کلاه ریس را با خود به یدک می‌کشند، پیش خود فکر نکنید که چون این کلاه برای ریس ساخته شده پس لزوماً بهتر از فک ثابت است چون در هیچ کجای دنیا و حتی در همین ایران خودمان، موتورسواران اجازهٔ ورود به پیست مسابقه را با کلاه‌های فک متغیر ندارند.

هنگام خرید سر خود را درون کلاه به سمت‌های مختلف بچرخانید تا از راحتی کلاه مطمئن شوید و دقت کنید که اگر کلاه از سمت چپ و راست به‌خوبی روی صورت شما کیپ می‌شود از پشت هم این چنین باشد.

هنگام استفاده از کلاه حتماً بند آن را ببندید وگرنه ممکن است در هنگام تصادف از سر شما بیرون بیاید.
در پايان اميدواريم عزيزان با انتخاب و خريد محصولات اين شركت كه كليه موارد ايمني و راحتي و استاندارد مربوطه را رعايت نموده ايم گامي در جهت حمايت از توليدات داخلي و إيجاد اشتغال ورونق اقتصاد داخلي برداريم

در آخر باز هم خواهش داریم که با جان خود بازی نکنید اگر هم به فکر خود نیستید به فکر کسانی باشید که در خانه چشم به راه شما هستند، خرید یک کلاه کاسکت مناسب نهایتاً 500-300هزار تومان برای شما خرج برخواهد داشت. البته مشکل جایی حادتر می‌شود که می‌بینیم خیلی‌ها کلاه هم دارند ولی آن را فقط به‌عنوان دکوری بر روی موتورشان استفاده می‌کنند و در بعضی مواقع هم لطف کرده و برای جلوگیری از جریمه شدن، آن را روی سر خود قرار می‌دهند.

× چت آنلاین